OHS Update in Newfoundland and Labrador January 08 2020

Newfoundland and Labrador saw changes to their Occupational Health and Safety (OHS) Regulations on January 1, 2020. The definitions of workplace violence and workplace harassment have been amended, and employers are now required to conduct a risk assessment that includes consideration of issues brought forward by the OHS committee or health and safety representative. In addition, employers must develop, implement, and maintain a written harassment prevention plan in consultation with the OHS committee or health and safety representative. All workers must be trained on such harassment prevention.

To view Newfoundland and Labrador’s Occupational and Health and Safety Regulations, or health and safety legislation in your jurisdiction, please navigate to our Laws tab.

Source: Canadian HR Reporter

 

Mise à jour du règlement sur la SST de Terre-Neuve-et-Labrador

Des changements apportés aux Règlements sur la santé et la sécurité au travail (SST) de Terre-Neuve-et-Labrador sont en vigueur depuis le 1er janvier 2020. Les définitions de la violence et du harcèlement au travail ont été modifiées, et les employeurs sont maintenant tenus de procéder à une évaluation des risques qui comprend l'examen des questions soulevées par le comité de la SST ou le représentant de la santé et de la sécurité. De plus, les employeurs doivent élaborer, mettre en œuvre et maintenir un plan écrit de prévention du harcèlement en consultation avec le comité de la SST ou le représentant de la santé et de la sécurité. Tous les travailleurs doivent suivre une formation sur le plan de prévention du harcèlement.

Pour consulter les Règlements sur la santé et la sécurité au travail de Terre-Neuve-et-Labrador, ou la législation sur la santé et la sécurité dans votre province ou territoire, veuillez consulter notre onglet Lois.

Source : Canadian HR Reporter